4 Ocak 2008 Cuma

Ratatouille

-YA HERŞEY GÜZELDE BİR FARE İLE İNSAN NASIL ARKADAŞ OLUR VE İNSANLAR DA O FARENİN YAPTIĞI YEMEĞİ YER FARE BİR PİS HAYVANDIR YA HİÇ BUNU DÜŞÜNMEMİŞLER

-Yeteneklerinizi gelişmeye,hayallerinizin peşinden koşmaya teşvik eden harika bir animasyon ,mutlaka izlenmesi gerek…


Öncelikle film üzerine yazıyım mı yazmıyımmı şeklinde uzun düşüncelerin ardından internette giriştiğim araştırma sonucu bulduğum bu iki yorumu yazmak istedim. Neden derseniz;

Animasyon olarak bakıldığında kesinlikle üst seviyelerde bir film olarak raflarda yerini almış olan filmi eleştirel olarak incelemeden iki noktaya değiniyim dedim. Birincisi filmdeki farenin ne kadar başarılı bir şekilde 'tatlı' bir hayvan olarak gösterilebildiği. İkincisi ise filmde animasyon içerisinde verilebilecek duyguların bir çoğunun gayet hoş verilmiş olmasıydı. Nedir bunlar; örneğin heyecen, aşk, ihanet, azim vs vs.


Bunlar tabi olayın sıradan yönleri. Eleştirel yönlerine gelirsek insanın aklına yorumlardan ilkinde olduğu gibi ilk etapta 'Ya bu fare(iyyy)' gibi bir cümle gelir elbette. Bu filmi kardeşimin isteği üzerine indirdim ve ardından izleyen ben oldum izlemeyen o. Sebebi ise tabi ki kardeşimin ilk etapta farenin yemek yapması ve onu insanların yemesi olgusunu düşünmemesiydi. Düşününce izlemekten vazgeçti. Tabi benim açımdan bu böyle olmasa da, her ne kadar farenin bir tatlılığı olsa da benim için bu herkes için böyle olmak zorunda değildir. Bu şekilde bakıldığında elbette ki gerek mantık sınırlarını gerekse mide sınırlarını zorlayan bir olguyla karşı karşıya kalmaktayız.


Ben izledim ve gerek filmin içinde bunu engellemek için düzenlenmiş sahnelerle karşı karşıya kaldım gerek farelerin gerçekten de tiksindirici olabileceğini düşündüm. Sonuçta bir animasyon filmi ve size kalmış kendi yargılarınız. İkinci kısma gelince insanla farenin arkadaşlığı olgusunun filmdeki imkansızlığı ve filmin sonunda mutlu sona ulaşması. Tabi bu mutlu son insanlar fareleri severek olmuyor. Peki bu mümkün müdür? Bence tabi ki değildir. Filme ağzımızdan damlayan süt damlacıklarıyla baktığımızdaysa ikinci yoruma varıyoruz. Peki o nedir?

Yeteneklerimizi geliştirmek, hayallerimizin peşinden koşmak, kendimizi aşmak vs vs. Evet oks sınavları hala Anadolu Lisesi sınavı adı altında yapılsa ve ilkokul sonda girilse çocuklara teşvik edici olarak izlettirilebilirdi bu filmler. Ama imkansızların da bittiği insan beyninin de vardığı noktanın farkına vardığı bir yer vardır diyorum ve gerek eleştirilerime gerekse iltifatlarıma nazaran filmi bence izleyin diyorum.

Ve bir de yemek tarifi verelim diyorum.Ratatouille aslında bir yemek. Filmin ismini aldığı Fransa'nın Akdeniz kıyılarında bulunan Provence mutfağına ait bir aperatifmiş bu yemek. Araştırmasını da
burdan yaptım. Bütün sebzeleri közlenerek pişirilen filmin son sahnelerinde de yapılan bir salatadır kendisi.

1 yorum:

Adsız,  6 Ocak 2008 05:59  

Farenin igrenc bir hayvan oldugunu bircok insan düsünüyor. Genel de Avrupa capinda isminin duyulmasi bile mide bulandirici olabilir. Filmde ki karakter cok sevimli ve izlenebilinir kiliyor filmi ama böyle olmasa bile Hindistanlilarin bu filmi cok severek izlediklerini düsünüyorum. Bildigim kadariyla ülkenin bir bölgesinde farelere kutsal gözüyle bakiyorlar, tabaklarinda, tencerelerinde yer veriyorlar, farelerin ictigi sudan iciyorlar... Evet cok mide bulandirici.. Emegine saglik Leonhart.

EN TEPEYE ;)<<