3 Ocak 2008 Perşembe

Bu Mudur?


Efendim yer Taksim meydanı vakit yılbaşı gecesi. Ne olmuş? Turist hanımefendiler tacize uğramış. Tamam güzel de sayın turist hanımefendiler madem ki tacize uğruyorsunuz nedendir bu şikayetsizlik, bu rahatlık.

Şimdi olaya üç değişik noktadan bakmak istedim çünkü dün haberde gördüğümde bu olay içime dert oldu. Birincisi yukarıda da bahsettiğim turist hanımların tacizden kaynaklı bir şikayetlerinin olmaması. İyi hoş ve bu durumda diyorum ki madem ki bu bayanlar şikayetçi olmadı neden bizim yeni yetme gençlerimizden 57 ytl ceza alındı. Şimdi 'ayy ne iğrenç demeyin' bu bayanlar böyle bir konuda şikayetçi olmuyorsa benim mantığım gereğince ceza geretirecek bir durum yoktur. Hatırlıyorum da matematik öğretmeni bir akrabam lisede bir gün bir olayla karşılaşır ve ilk etapta şaşkınlık içerisinde bakakalır. Sonra bir erkek öğrencinin kız öğrenciyi tabri caizse 'şap' diye öpmesinin kızı rahatsız edip etmediğini sormak üzere kızın yanına gider. Giderken de erkek öğrenciyi kulağından tutup oraya kadar sürükler. Kızdan aldığı cevap ise;

'O yapıyor hocam rahatsız değilim'

olunca bu olay karşısındaki şaşkınlığını bir aile içi yemekte bize de aktaracak kadar büyüten sahneyle karşı karşıya kalmış olur. Her neyse; konu fazla dağılmadan bu mantıkla nasıl akrabam olan öğretmen erkek öğrenciyi disipline veremediyse alınan 57 ytl de olmamalıydı diyorum.
İkinci bakış açısına gelince:
Mağdurlardan bir turist hanım diyesiymiş ki; İran asıllı beyefendi bizi orada kurtarmaya çalışıyordu. Ne güzel efendim. İyi yapmış gayet terbiyeli bir iş yapmış eğer böyle yaptıysa. Tabi bizm polisimizin o şahsı da böyle bir durumda cezaya tabi tutması ayrı bir bakış açısı olabilecek de olsa ben başka bir noktadan yaklaşıp bu adamın ertesi gün bir haber kanalında kamera karşısına geçmesinden ötürü ağzına ne gelirse bu beye sayan hanımefendiye bir kaç kelime söyleyeceğim. Ey hanımefendi kamerayı gördüm diye belki de suçsuz adamcağıza bir de koca kanalın haber bülteninde onca insanın önünde ettiğin gurur kırıcı lafların asab defterlerinde kaplayacağı alanı hiç düşündün mü? Hiç sanmıyorum...

Üçüncü bakış açısı ise tabi ki gençlerimizin yaptığı yanlışlıktır. Evet, yine onca önleme rağmen hoş olmayan davranışler sergilenegelmiştir. Olasıdır ve olmuştur da. Oh rahatladım...

0 yorum:

EN TEPEYE ;)<<